Waarom zijn goede verzendverpakkingen zo belangrijk?


We hebben allemaal weleens iets besteld op internet. Bijvoorbeeld een kledingstuk, schoenen of misschien een meubel. Heb je er al eens op gelet hoe je bestelling is verpakt? Het is immers belangrijk dat de bestelling heelhuids op je adres aankomt.

Ben je ondernemer en verkoop je producten? Dan heb je éxtra veel baat bij goede verzendverpakkingen. Als de producten niet op de juiste manier zijn verpakt, is de kans op schade een stuk groter. Dat zou jammer zijn, want zo schep je geen vertrouwen bij je klanten.

Verpakkingen zijn er niet alleen om schade te voorkomen. Nee, het omvat meer dan dat. In dit artikel gaan we bespreken waarom goede verzendpakkingen zo belangrijk zijn. Lees je mee?

1.      Het visitekaartje van je onderneming

Ben je zojuist een bedrijf gestart? Als je producten verkoopt en verstuurt, wil je natuurlijk dat je klanten tevreden zijn. Zo krijg je positieve feedback en dat is niet alleen een compliment, het zorgt er ook voor dat ze terugkomen en je klantenkring groeit.

Een goede verzendverpakking zorgt ervoor dat je positieve feedback krijgt. Dit straalt bijvoorbeeld professionaliteit uit en je laat een goede indruk achter. Zo kun je het logo van je bedrijf op de verpakking laten drukken of een herkenbaar etiket gebruiken. Vergeet ook niet om een visitekaartje toe te voegen.

Bekijk ook:

Dit is impact investing: 3 belangrijke projecten

2.      Voorkom schade met een sterke verpakking

Op het moment dat je de bestelling op de post doet, kun je niet meer zien wat er mee gebeurd. Door verschillende omstandigheden kan de bestelling beschadigen en als je iets breekbaars verstuurd, kan het zelfs stuk gaan. Dat zou zonde zijn.

Dit is dus een goede reden om te investeren in goede verzendverpakkingen. Door het stevig in te pakken zorg je ervoor dat de bestelling heelhuids bij je klant aankomt. Als je bijvoorbeeld extra folie gebruikt, kun je vocht buiten de deur houden. En met noppenfolie in een kartonnen doos kun je de bestelling inwikkelen, om te voorkomen dat het product breekt. Lees hier meer informatie over kartonnen dozen.

3.      Tevreden klanten

Misschien heb je zelf al eens een beschadigd of gebroken pakketje ontvangen. Niemand wordt daar blij van. Jij ook niet als verstuurder. Dit is dus nóg een reden om te investeren in goede verzendverpakkingen; het zorgt voor tevreden klanten. Het is namelijk geen pretje om klachten te ontvangen en de bestelling opnieuw te versturen.

Bekijk ook:

Heb jij recht op ‘vergeten geld’? Zo kom je erachter

4.      Unieke marketing

De verpakking is niet zomaar een visitekaartje. Het is meer dan dat. Het is een geweldig marketingmiddel waarmee je je bedrijf herkenbaar maakt. Als je bijvoorbeeld kiest voor een opvallende kleur of voor een unieke sluitsticker, dan zorg je ervoor dat je verpakkingen herkenbaar worden. Grote kans dat klanten je producten of onderneming onthouden. Zeker als je zorgt voor tevredenheid.

Verzendverpakkingen van Verzendverpakkingshop

Wil je voortaan probleemloos je bestellingen versturen? Wil je een goede indruk maken op je klanten? Dat kan met de verzendverpakkingen van Verzendverpakkingshop. Hier vind je alles wat je nodig hebt.

Kartonnen verzenddozen, maar ook brievenbusenveloppen, folie én etiketten. Door de verzendverpakkingen te personaliseren maak je een geweldige indruk op je klanten en zet je je onderneming op de kaart.

Conclusie

Ben je een onderneming begonnen? Wil je producten verzenden naar je klanten? Verzendverpakkingen zijn essentieel. Deze zijn niet alleen het visitekaartje van je bedrijf, maar zorgen er ook voor dat de bestellingen onbeschadigd aankomen bij je klanten.

Heb je nog geen verpakkingsmateriaal in huis of ben je nog zoekende? Bij Verzendverpakkingenshop kun je terecht voor geweldige verpakkingen; van kartonnen dozen tot brievenbusenveloppen. En wil je de verpakkingen personaliseren? Ook dan zit je helemaal goed bij Verzendverpakkingenshop.nl. Neem eens een kijkje voor inspiratie.



https://www.trending.nl/zakelijk/waarom-zijn-goede-verzendverpakkingen-zo-belangrijk/